رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان:

مبارزه بی امان با فساد در دستور کار قوه قضاییه است 

رییس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه، امروزه فرهنگ نظارت پذیری بایستی در همه ابعاد و سطوح جامعه نهادینه شود،گفت: یکی ازمهم ترین راهبردهای سند تحول قضایی مبارزه بی امان با فساد و از بین بردن گلوگاه های فساد است.
رییس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه، امروزه فرهنگ نظارت پذیری بایستی در همه ابعاد و سطوح جامعه نهادینه شود،گفت: یکی ازمهم ترین راهبردهای سند تحول قضایی مبارزه بی امان با فساد و از بین بردن گلوگاه های فساد است.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۵۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محسن نیک ورز، در آیین تودیع و معارفه رییس جدید حفاظت و اطلاعات اداره کل زندان های استان کرمان گفت:یکی از برنامه ها و اقدامات سازمان زندان ها بایستی صیانت ازمددجویان در مقابل افراد سودجو و کارچاق کن ها باشد.

این مقام قضایی عنوان کرد:رویکرد نظام زندانبانی اسلامی در جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع تاکید دارد که ضمن مجازات مجرمان، بایستی در جهت اصلاح و تربیت مجرمان تلاش شود ودر این رابطه بر حفظ کرامت انسانی مددجویان تاکید می شود. 

رییس حفاظت و اطلاعات ارشدقوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد:در نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستی رفتار با زندانیان در چارچوب موازین شرعی و در راستای معارف اسلامی و دینی باشد.

نیک ورز، خاطرنشان ساخت:سازمان زندان ها و نظام زندانبانی ازمظاهر اقتدار نظام های حقوقی است به همین جهت اهمیت و ارتباط تنگاتنگ با حاکمیت عمومی کشور دارد و معمولا در بسیاری از کشورها منحصرا در اختیار حاکمیت است.

این مقام مسئول بیان داشت:یکی ازمراکز حساس قوه  قضائیه که همیشه زیر ذره بین موضوعات حقوق بشری آن هم به عنوان یک ابزار از سوی دنیای استکبار بوده سازمان زندان ها بوده است.

نیک ورز، افزود: سازمان زندان ها با مددجویانی سروکار دارد که مرتکب خطا و لغزش شده اند، و این سازمان در قبال افراد آسیب دیده مسئولیت دارد.

وی افزود: امروزه فرهنگ نظارت پذیری بایستی درهمه ابعادو سطوح جامعه نهادینه شود اینکه شخصی احساس کند تحت نظارت مستمر قرار دارد قطعا جرم کمتری بوسیله او انجام می شود و ثابت شده است که نظارت مستمر نقش بسیار مهم و شگرفی در پیشگیری از وقوع جرم و لغزش ها دارد.

نیک ورز، بر توجه به موضوع بهداشت روان و عقیده مددجویان تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل وقوع بزه قطع یا تضعیف ارتباط با خداست از این رو تاکید و تمرکز بر اقدامات فرهنگی و تربیتی می تواند در اصلاح و جامعه پذیری مددجویان نقش بسیار مهم و ارزنده ای داشته باشد.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان تصریح کرد:تسهیل ارتباط خانواده زندانیان با مسئولان زندان می تواند در بستن گلوگاه فساد کمک نماید و این موضوع نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب موضوعات مرتبط دارد و دست بسیاری از سودجویان را قطع می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها